Artykuły

Podpis elektroniczny w Santander Consumer Bank – case study

Podpis elektroniczny w Santander Consumer Bank – case study

Santander Consumer Bank o 30% przyspieszył podpisywanie umów ze swoimi Klientami przy pomocy zaawansowanego, jednorazowego podpisu elektronicznego!

Santander Consumer Bank należy do hiszpańskiej Grupy Santander. Oferuje kredyty dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców w ponad 300 oddziałach oraz poprzez sieć placówek współpracujących – ponad 26 tys. sklepów i marketów oraz 1000 salonów i komisów samochodowych.

Sposób na wzrost

W obliczu dynamicznego rozwoju i stale zwiększającej się sieci sprzedaży, bank poszukiwał rozwiązania, które zaspokoi potrzeby klientów oraz umożliwi i ułatwi dalszy wzrost biznesu. Jednym z jego kluczowych elementów miała być rezygnacja z czasochłonnego, „papierowego” obiegu dokumentów oraz wprowadzenie nowoczesnych usług zaufania zgodnych z regulacjami unijnymi eIDAS. W tym celu zaprojektowano nowy, cyfrowy proces podpisywania umowy kredytu konsumenckiego spełniającego najwyższe standardy user experience.

Wyzwania Santander Consumer Banku:

  • Poprawa jakości obsługi klienta
  • Zwiększenie efektywności i wygody pracy blisko 30 tys. doradców
  • Usprawnienie dotychczasowego „papierowego” obiegu dokumentów

Cyfryzacja z Asseco

Projekt zrealizowało Asseco Data Systems, które było odpowiedzialne za wdrożenie usług zaufania oraz zapewnienie pełnego wsparcia technologicznego, prawnego oraz organizacyjnego.

W nowym cyfrowym procesie zastosowano rozwiązania Certum:

a na potrzeby projektu zbudowano także bramki usług zaufania i aplikację webową.

Paperless – same korzyści

W nowym rozwiązaniu do zawarcia elektronicznej umowy kredytowej stosowany jest zaawansowany jednorazowy podpis elektroniczny autoryzowany kodami SMS dla doradców oraz klientów.

  • Klienci czują, że Bank szanuje ich czas – popisanie umowy jest krótsze nawet o 30%, co przełożyło się również na podniesienie jakości obsługi.
  • Dzięki zastąpieniu odręcznego podpisu składanego na wielostronicowych dokumentach papierowych zwiększono szybkość, efektywność, a także wygodę pracy personelu.
  • Wprowadzenie procesów paperless pozwoliło na odciążenie bankowego backoffice’u i ograniczenie miejsca zajmowanego przez tradycyjne dokumenty.

Nowe rozwiązanie przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy doradców w sieci partnerskiej banku. W badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Bank po zakończeniu wdrożenia aż 80% pracowników podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40% doceniło możliwość zawarcia umowy kredytowej bez użycia ani jednej kartki.

Podpis elektroniczny w Santander Consumer Bank - projekt w liczbach

Zachęcamy do pobrania prezentacji podsumowującej projekt:

Przekonaj się, jak inni liderzy cyfryzacji w swoich branżach wprowadzali rozwiązania paperless. Przeczytaj bezpłatny poradnik poświęcony digitalizacji dużych firm: „Jak bezpiecznie wprowadzić firmę w cyfrowy świat?”

Zobacz także:

Jeżeli planujesz lub prowadzisz cyfryzację organizacji, zapisz się na newsletter #BiznesBezPapieru, a otrzymasz od nas analizy, poradniki i case studies.