Artykuły

Case study SimplySign w Santander Leasing

Case study SimplySign w Santander Leasing

SimplySign to mobilny podpis elektroniczny wdrożony przez Santander Leasing do obsługi umów leasingowych. Przeczytaj case study z integracji usług zaufania Asseco z systemami biznesowym Santander Leasing.

Z tekstu dowiesz się m.in.:

  • przed jakimi wyzwaniami stanął Santander Leasing,
  • które rozwiązania paperless wdrożył wspólnie z Asseco Data Systems,
  • jakie odniósł korzyści integrując swoje systemy biznesowe z usługami zaufania Asseco.

Santander Leasing od ponad 20 lat finansuje pojazdy, maszyny i urządzenia, oferując usługi małym i średnim firmom oraz korporacjom. Łączna wartość finansowania przekracza już 11 mld zł. Spółka zatrudnia 700 pracowników, obsługuje już blisko 73 tys. klientów, a co roku podpisuje ok 35 tys. umów leasingowych.

e-podpis SimplySign od ręki

Priorytetem Santander Leasing jest oferta i obsługa klienta na najwyższym poziomie. W tym celu spółka zwiększa zakres cyfrowych i zdalnych usług dostępnych w eBOK24 – samoobsługowym portalu dla klientów. Jedną z nich jest proces podpisywania umów leasingowych, który Santander Leasing postanowił zdigitalizować i uprościć. Spółka zdecydowała się sama wydawać klientom kwalifikowany podpis elektroniczny SimplySign w trakcie zawierania umowy.

Wyzwania Santander Leasing

  • Cyfryzacja i skrócenie procesu podpisywania umów leasingowych
  • Zwiększenie liczby zdalnych usług w eBOK24
  • Poszerzenie oferty o wydawanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign

Paperless z ekspertami Asseco

Projekt wspólnie z Santander Leasing  zrealizowało Asseco Data Systems, lider usług zaufania w Polsce. W rozwiązaniu zastosowano:

Dodatkowo, pracownicy Santander Leasing zostali przeszkoleni w Asseco Academy i uzyskali uprawnienia operatora Biznesowego Punktu Potwierdzania Tożsamości (BPPT).

Kwalifikowany podpis elektroniczny – korzyści

Nowe rozwiązanie sprawiło, że klienci Santander Leasing otrzymują kwalifikowany podpis elektronicznego podczas zawierania umowy i nie muszą zdobywać go we własnym zakresie.

Potwierdzenie tożsamości niezbędne do wydania podpisu SimplySign odbywa się całkowicie zdalnie poprzez usługę eID Santander lub podczas jednorazowego spotkania z doradcą Santander Leasing, który posiada uprawnienia BPPT.

Dzięki SimplySign klienci mogą podpisywać dokumenty w dogodnym miejscu i czasie. W ten sposób Santander Leasing podniósł atrakcyjność oferty oraz wyszedł naprzeciw ich potrzebom. Ponadto, dzięki wdrożeniu kwalifikowanych usług zaufania i autorskich rozwiązań Asseco spółka:

  • zdalnie obsługuje i realizuje kontrakty, utrzymując ciągłość działania kluczowych procesów biznesowych w okresie ograniczeń pandemicznych,
  • zwiększyła efektywności doradców, skróciła czas obsługi i zdecydowanie podniosła jej jakość,
  • zcyfryzowała obieg dokumentów i zredukowała koszty wykorzystania papieru,
  • zwiększyła dostęp do cyfrowych usług w portalu eBOK24, z którego korzysta już ponad 69 tys. użytkowników,
  • zyskała gwarancję bezpieczeństwa danych i dokumentów,
  • realizuje cele ekologiczne – dbałość o środowisko naturalne i wdrażanie strategii paperless.
SimplySIgn i usługi zaufania Asseco w Santander Leasing
SimplySIgn i usługi zaufania Asseco w Santander Leasing

Pobierz case study wdrożenia SimplySign w Santander Leasing:

Sprawdź poradnik o cyfryzacji i paperless!

Przekonaj się, jak inni liderzy cyfryzacji w swoich branżach wprowadzali rozwiązania paperless. Przeczytaj bezpłatny poradnik poświęcony digitalizacji dużych firm: „Jak bezpiecznie wprowadzić firmę w cyfrowy świat?”

Zobacz także: