Artykuły
Urząd Dozoru Technicznego. Case study zastosowania SimplySign
Jak zmienić proces wykorzystujący szeroko dokumenty tradycyjne w sposób pozwalający na obniżenie kosztów i jego pełną elektronizację? Jak podnieść efektywność pracowników oraz zwiększyć satysfakcję klientów? Dokonał tego Urząd Dozoru Technicznego realizując wdrożenie, które wyróżnia innowacyjność oraz skala projektu, niespotykana wcześniej w sektorze administracji publicznej. Przeczytaj case study.
Urząd Dozoru Technicznego (UDT) jest państwową instytucją dbającą o bezpieczeństwo urządzeń technicznych. Prowadzi badania techniczne przy wsparciu blisko 1200 inspektorów kontrolujących zarówno proste, jak i skomplikowane instalacje przemysłowe w całym kraju. Na podstawie wyników badań wydają oni decyzje administracyjne zezwalające na użytkowanie urządzeń technicznych.
Chęć optymalizacji procesu wydawania decyzji skłoniły urząd do poszukiwania rozwiązania, które pozwoli na szybszą i skuteczniejszą realizację dotychczasowych zadań. UDT zależało, aby nowy system zapewnił możliwość zdalnej autoryzacji protokołów oraz decyzji, przy równoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych.
Cele Urzędu Dozoru Technicznego – case study
- Ograniczenie papierowego obiegu dokumentów.
- Skrócenie czasu obsługi i wydawania decyzji administracyjnych.
- Zdalna i bezpieczna autoryzacja dokumentów inspekcyjnych.
- Podniesienie komfortu pracy inspektorów w terenie.
- Umożliwienie dystrybucji dokumentów poprzez portal klienta eUDT.gov.pl.
Kierunek cyfryzacja
UDT, w realizacji celów związanych z elektronicznymi dokumentami inspekcyjnymi wsparła firma Asseco. To jej rozwiązanie posłużyło do wdrożenia usług zaufania, zgodnych z regulacjami eIDAS. Wdrożone w projekcie usługi to:
- Kwalifikowany podpis długoterminowy do podpisywania decyzji przez inspektorów – SimplySign,
- Kwalifikowana pieczęć do autoryzacji elektronicznych decyzji,
- Kwalifikowana usługa walidacji – WebNotarius
Korzyści z elektronicznych decyzji
Wykorzystanie SimplySign zapewniło pełną cyfryzację wydawania decyzji administracyjnych Urzędu Dozoru Technicznego. Wdrożenie rozwiązań Asseco znacznie ułatwiło i przyspieszyło pracę inspektorom UDT, którzy zyskali pełną mobilność oraz możliwość korzystania z kwalifikowanego podpisu elektronicznego w każdym miejscu i czasie, niezależnie czy do tego celu wykorzystują tablet, smartfon, czy komputer przenośny. Dzięki temu mogą wysłać dokumenty elektroniczne na miejscu u klienta, tuż po zakończeniu badania.
Realizacja projektu znacznie przyspieszyła proces wydawania pokontrolnych decyzji administracyjnych, które teraz dostarczane są klientom zdalnie za pośrednictwem portalu eudt.gov.pl. Nowy system do kilku minut skrócił czas przygotowania oraz przekazania tego typu dokumentów. Wyeliminował też konieczności ich drukowania.
Dzięki wdrożonym rozwiązaniom UDT podniósł jakość obsługi klientów i przyspieszył czas oczekiwania instytucji na decyzje pokontrolne. Zwiększył też zainteresowanie portalem eudt.gov.pl, z którego korzysta już blisko 30 tysięcy użytkowników z ponad 12 tysięcy firm.
Projekt wdrożenia usług zaufania podniósł efektywność pracy, a papierowy obieg dokumentów został mocno ograniczony. Zmian ta pomaga też w redukcji kosztów związanych z obiegiem i archiwizacją dokumentów tradycyjnych.
Pobierz case study
Zachęcamy do pobrania prezentacji podsumowującej projekt:
Przekonaj się, jak inni liderzy cyfryzacji w swoich branżach wprowadzali rozwiązania paperless. Przeczytaj bezpłatny poradnik poświęcony digitalizacji dużych firm: „Jak bezpiecznie wprowadzić firmę w cyfrowy świat?”
Zobacz także:
Jeżeli planujesz lub prowadzisz cyfryzację organizacji, zapisz się na newsletter #BiznesBezPapieru, a otrzymasz od nas analizy, poradniki i case studies.
Dołącz do nas na Linkedin #BiznesBezPapieru